donderdag 22 september 2011

Vedische Kristal mandala's



Geïnspireerd op de Vedische Numerologie en het Vedisch vierkant, kunnen we numerologische mandala's tekenen: Kristal Mandala's

Ik ontdekte deze manier van ontwerpen in een uitgave van De Nederlandse Mandalavereniging (http://www.mandalavereniging.nl/) en ging me eens verder verdiepen in de materie.
Zo kwam ik tot het ontwerpen van deze mandala's:






Dit is een Zonnekristal. Met dit motief kun je mandala's ontwerpen voor eenieder die geboren is op de 1e, 19e of 28e van de maand. In dit geval heb ik het motief 8 maal herhaald omdat het levensdoelgetal van deze betreffende persoon 8 is. Dit is het uiterste eindgetal na optellen van de cijfers in de geboortedatum, zie http://wittewaterlelie-numerologie.blogspot.com/p/levensdoel-systeem.html
Om het kristalmotief heb ik zonnen en een Keltische rand getekend.
De kleuren zijn voorgeschreven bij de kristallen.


Een Zonnekristal kan er ook heel anders uitzien, met dezelfde uitgangspunten:





Er zijn natuurlijk nog meer kristalmotieven. Een Maan-kristal, voor eenieder die geboren is op de 2e, 11e of 20e van de maand. In onderstaand voorbeeld is het motief 10x herhaald, overeenkomstig het levensdoelgetal van de betreffende persoon.





Een ander voorbeeld: een Ketu-kristal, voor eenieder die geboren is op de 7e, de 16e of 25e van de maand. In dit geval is het motief 11x herhaald conform het levensdoelgetal van betreffende persoon. Eromheen een Keltische vlechtrand.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten