zaterdag 29 maart 2014

Navelchakra of Zonnevlecht



Zoals jullie misschien nog ergens kunnen herinneren ben ik zelf weer bezig met de chakra-tekeningen. Mijn oude serie was zó oud en mijn ontwikkeling inmiddels weer een stuk verder, dat ik het tijd vond weer een nieuwe serie te maken.

Een nieuwe serie chakra-tekeningen is echter niet zomaar gemaakt als je in een groeiproces zit en bezig bent met het ontwikkelen van een nieuwe opzet van de chakracursussen. Iedere chakra wordt weer flink doorleefd. Deze zonnevlechtchakra heeft dan ook een aardig tijdje op mijn werktafel gelegen. De chakra van de IK-kracht.

Op dit moment ben ik met een testremedie voor mijn eindopdrachten van de opleiding bloesemtherapie bezig en dat heeft wel wat voeten in aarde. De bedoeling is door gebruik te gaan achterhalen welke remedie het is. Er is veel gaande, er komen nieuwe inzichten, oude emoties worden opgeruimd en zoals jullie aan de agenda op mijn website kunnen zien begint er het één en ander flink te lopen: activiteit, juist ook weer meer in het mandala-gebeuren.
Ook komt er nu meer zelfdiscipline om weer meer te gaan tekenen, momenten van meditatie om even bij mezelf te komen, wat druk te laten varen en vertrouwen te hebben in de loop der dingen. Al duikt dat verstand daar nog regelmatig tussen met zorgen om dingen die eigenlijk nog helemaal niet aan de orde zijn voor een paar maanden en in wezen zorgen zijn om dingen van buiten (aflopen van een WW-uitkering), terwijl dit eigenlijk zorgen om dingen van binnen weerspiegelen... en daarmee dus een vergrootglas plaatsen op mijn innerlijke kracht. En zie daar waarom deze chakra er zo lang heeft gelegen en er maar stukje bij beetje vordering in zat. Nu is-ie af, de laatste tijd zat er weer meer vaart in, kon ik mezelf de rust en tijd gunnen om hiermee bezig te zijn en het effect ervan te voelen. De reden waarom dit allemaal zo lang duurde zat 'm werkelijk in mijn eigen processen. Benieuwd wat de volgende, de hartchakra me allemaal gaat brengen....

De chakra heeft een gele uitstraling gekregen en een rand met Keltisch trapmotief.
Maar eerst even genieten van dit beeld, hij wordt zo direct ingelijst om op mijn schapje met meest recente mandala's te mogen stralen:



Navelchakra - Zonnevlecht
Navelchakra - Zonnevlecht



Geen opmerkingen:

Een reactie posten