vrijdag 21 augustus 2015

Nieuw project...



Wel een beetje groot project voor mijn doen...

40 x 50 cm,
glad Schut aquarelpapier van Terschelling.
Nu in inkt aan het zetten met een watervaste fijnschrijver 0,2 en 0,5 van UniPin:







Er zitten al úren en úren in. Heerlijke teken-uren... Wellicht kun je wel zien dat er in mij nog steeds die monnik uit een vorig leven schuilt. Een beetje spannend vind ik het wel, omdat ik tevoren ook nooit weet hoe hij er precies uit gaat zien. Het is een proces. Zo was ik met de vlakvulling bezig, gebaseerd op de 5 bij 5 mm ruitjes, maar vond dat véél te groot en grof. Dat moest fijner. Blij dat ik dat eerst in potlood uitgeprobeerd had, want ik ben met dat soort dingen vaak al meteen in inkt bezig. In wezen is nu ieder 5 bij 5 mm ruitje ook weer opgedeeld in 4 ruitjes. Daar is het patroon dan op getekend. Uit de hand, meteen met de fijnschrijver. En ja, er zijn daardoor wel al twee foutjes in geslopen, maar daar ga ik niet mijn hele tekening voor opnieuw tekenen hoor. In iedere tekening zit wel ergens een 'foutje'... Een lijntje verkeerd, per ongeluk een verkeerd kleurpotlood te pakken gehad. Dat soort dingen. Meestal vallen ze niet op. Ik zie ze natuurlijk wel, maar 'peanuts' die daarover valt. Wel spannend hoe dat in kleur naar voren gaat komen. Hoop niet dat het mij dan nog harder opvalt. Perfectie van de imperfectie, zullen we maar zeggen... Cursisten hier zijn al met het zoekplaatje bezig geweest en uiteindelijk, soms met wat aanwijzing, ook gevonden... hahaha... Op de foto hierboven is er eentje zichtbaar, zie jij 'm? Op de eerste foto beiden, maar die is op grotere afstand tot het papier genomen, dus dat is wellicht lastig.

Ook weet ik nu nog niet in welke kleuren ik 'm ga uitvoeren. Dat moet nog blijken. Ik denk nu aan groen/blauwe tinten, of zal ik gaan voor paars/blauwe tinten... mmmm.... of een combinatie... Ik weet het nog niet. Het zal wel blijken. Nu eerst verder met inkt...

Deze grote mandala is in wezen een combinatie van Inspiratie Workshops die je hier op de site kunt vinden. Het middendeel is een uitbreiding van Inspiratie Workshop #10. Het maken van vlechtwerk is gebeurd in de techniek welke aangeboden is in Inspiratie Workshop #3. In dit geval is er echter gebruik gemaakt van het maken van gaten in het vlechtwerk. Het achtergrondje is getekend in trappatroon, gebaseerd op: Inspiratie Workshop #1. Het patroon is echter niet beperkt gebleven tot een rand, maar is uitgebreid naar vlakvulling. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten