dinsdag 6 juni 2017

Op de tekentafel 2017/03 - 010



Ik hoor het jullie bijna denken... 'waar blijijijijijijijft ze toch met het volgende bericht over die mooie Keltische tekening?'
Tja... er komt niet veel uit mijn handen op het moment, wat dat betreft.
En wat er uit komt lukt ook niet altijd.
En dan verder gaan met een tekening die al zó veel uurtjes rijk is...
Bang dat er iets even fout gaat en deze tekening te verknollen heb ik mijn tekening even gelaten voor wat hij was...
Slechts kleine stapjes vooruit...
Op dit moment ziet hij er zo uit:






Mijn ervaring leert me dat dit soort dingen niet voor niets zijn.
Even stoppen met iets, betekent niet dat er niets gebeurt.
Energetisch heb je iets in het universum gezet en dat werkt door.
Een pauze is dan soms goed om nog even met die energie verder te kunnen werken voordat de tekening en dus de katalyserende energie, de stuwende kracht, afgesloten wordt.
Nee, dan maar liever even met iets anders bezig zijn en ik heb me weer geworpen op studie, want er valt altijd wel wat bij te leren op het gebied van de spagyriek, de bloesemtherapie en de medische kennis.
Een aparte werkkamer annex creabea atelier is inmiddels boven in huis gecreëerd.
Met dank aan onze jongste die nu ook definitief uit huis is, dus zijn kamer kwam vrij 😉.
Grote opruiming van spullen die jarenlang in een kast bewaard gebleven waren, maar waar ik geen overzicht meer over had en niet goed meer bij kon.
En ja, creabea spullen in een huiskamer, waar de tafel ook gebruikt wordt voor dagelijkse zaken én consulten en workshops... Ik moest steeds maar opruimen waar ik mee bezig geweest was en dat resulteerde erin dat ik qua creativiteit gewoon niets anders meer deed dan tekenen. Met een breiwerkje op de bank, dat ging dan nog wel, maar ik ben vroeger met veel meer andere dingen creatief geweest en dat wil ik graag weer oppakken. Zoals het naaien van kleding, het maken van allerlei freubeldingen als sieraden, tasjes, etc. etc.
Een werkkamer, waar ik nu heerlijk mijn naaimachine kan laten staan en andere creabea freubeldingen niet meteen op hoef te ruimen, overzicht heb over wat ik zoal allemaal aan lapjes, stofjes, wolletjes, schildermaterialen, stempels, etc. etc. allemaal heb.
Prettige bijkomstigheid: mijn stapel verstelgoed is inmiddels ook aardig geslonken.
Een prachtige Lijsterbes en een krachtige grote Spar voor de raam, vogeltjes die hun hoogste lied zingen completeren het geheel.
Een heerlijke plek dus.

Maar ook qua kleuren zit ik toch niet stil hoor.
Ik ben nooit zo van het kleuren van andermans mandala's - ik teken ze liever zelf - dus voor mezelf geen fan van kleurboeken (vooral wel voor anderen hoor, hoe meer mandala's in de wereld hoe liever, of ze nu zelf getekend zijn of ingekleurde ontwerpen uit kleurboeken, dan wel anderszins), maar soms kom je dan iets tegen waardoor zo'n standpunt ineens een uitgangspunt wordt en er dus meer flexibiliteit komt in het handelen en je open staat voor nieuwe dingen.
Ik ben dus toch aan het kleuren. Andermans mandala-ontwerp.
Héél speciaal, héél bewust gekozen, maar daarover verder in een volgend bericht.

Ook de voortgang van deze mandala gaat zeker nog aan bod komen.
Even geduld a.u.b....




De ontwikkeling van deze mandala volgen?
En intussen meer informatie krijgen over de energie ervan?
 Vooraan beginnen: 2017/03



Geen opmerkingen:

Een reactie posten